Frigör Mer Utrymme I Din Garderob på ett enkelt & smart sätt

Vill du också ha mer plats och bättre överblick i din garderob?

Då har vi tjänsten för dig! 

Hos oss kan du i säker miljö stuva undan kläder som du bara använder vid enstaka eller speciella tillfällen. Det kan vara allt ifrån fracken, bröllopsklänningen, barnkläderna eller vinterjackorna och sommargarderoben. 

Vi gör det möjligt för dig att ha kvar dina kläder utan att de tar upp massa plats i din garderob. Förvara dem hos Pick up Storage så skapar du enkelt mer utrymme i din garderob. Vi hämtar dina kläder och levererar dem när du behöver dem igen.

Smart och smidigt!

Prisvärt & enkelt

Stockholms mest prisvärda och enklaste förvaringstjänst

Klädgarderob

Från 89 kr / månaden
  • Transport 99 kr / garderob
  • Tillgänglighet
  • Försäkring från 15 kr / mån per garderob

Boka Stockholms vassaste och hippaste förvaringstjänst 2.0

Flyttlåda

Från 19 kr / månaden
  • Transport 99 kr / låda
  • Tillgänglighet
  • Försäkring från 5 kr / mån per låda

Boka Stockholms vassaste och hippaste förvaringstjänst 2.0

Boka Stockholms vassaste och hippaste förvaringstjänst 2.0

VANLIGA FRÅGOR

ON DEMAND

Varför ska jag anlita Pick up Storage?

Pick up Storage är ett nytänkande, kundfokuserat magasineringsföretag.

Här förvarar du i Sveriges modernaste förrådsanläggning. Vi har skapat en unik lösning i vårat högteknologiska lager som förenar Self Storage med begreppet On demand.

Du kan enkelt hämta och lämna själv eller välja att få dina saker hämtade och returnerade direkt till din dörr. Du slipper allt bök och stök runt omkring din magasinering och du behöver inte hyra någon bil. Du betalar dessutom bara per föremål, vilket innebär att du på förhand vet vad du betalar. Du slipper därför osäkerheten kring yta och oförutsedda kostnader. 

Där utöver är vi snabba, trygga och prisvärda! En rätt hygglig kombo tycker vi iallafall. 

Vad har ni för villkor?

Vid transport till och från förrådslokaler följer vi Bohag 2010 vilket är standard inom branschen.  Vi har transportöransvarsförsäkring via Trygghansa och är alltså fullförsäkrade (givet att villkoren följs enligt Bohag 2010), och innehar företagsförsäkring samt budbilsförsäkring. Läs även våra Allmänna flyttvillkor för fler detaljer.

Kan ni hjälpa mig att packa?

Ja absolut. Våra inhouse packmästare hjälper dig med denna procedur och ser till att dina saker packas på ett korrekt sätt inför din magasinering. Vi utför även enklare monteringsarbete. Notera dock att vi inte hanterar el och förutsätter att alla kontakter är urkopplade. 

Hur betalar jag?

Hyran betalar du via betalningstjänsten Go Cardless.  Hyran dras en gång i månaden tills förrådsytan sägs upp. Du betalar hämtning, retur och övrig service med swish eller kontokort.

Vad menas med att sakerna ska tåla normal flytthantering?

Normal flytthantering innebär att vi ska kunna lyfta en flyttlåda utan att botten eller handtagen går sönder ( packa inte för tungt ). Flyttlådorna ska vara förslutna. Vi ska kunna ställa ner en låda utan att föremålen i lådan trillar och går sönder ( använd skydd / mellanlägg ).

Dina möbler ska kunna bäras, fraktas och förvaras utan att få få märken eller gå sönder. Möblerna ska därför skyddas med bubbelplast eller likvärdigt. Bubbelplasten ska sitta fast ordentligt vid hantering. Det krävs ett par lager bubbelplast för att dina saker ska vara skyddade. Använd gärna hörnskydd för extra skydd.

Lampskärmar och mindre lösa föremål ska emballeras och sedan packas ner i flyttlådor. Soffor och madrasser skyddas bäst med våra säng och sofföverdrag.

Markera ömtåliga objekt och föremål med varningsetiketter och informera oss på förhand om du har några värdefulla eller ömtåliga föremål så att vi kan vidta nödvändiga åtgärder och komma med rätt flyttredskap.

Våra medarbetare är professionella och kommer hantera dina saker med största omtanke och försiktighet. Vi gör detta för att kunna garantera dig som kund en trygg och säker flytt. Dina saker är viktiga för oss!

Jag har läst att företaget måste ha transporttillstånd?

Ja det stämmer. Alla företag som fraktar och tar betalt för detta måste ha ett transporttillstånd för att kunna bedriva sin verksamhet. Tyvärr är det alldeles för många företag inom flytt som inte har detta. För att du som kund ska känna dig säker på att dina saker hanteras proffsigt och korrekt, be alltid om registreringsnumret på företagets transportmedel. Om man anlitar ett företag utan transporttillstånd kan man själv bli medskyldig och få betala höga böter. Dessutom är dina saker oförsäkrade. Det krävs nämligen ett transporttillstånd för att kunna teckna en transportöransvarsförsäkring.

För att få ett transporttillstånd måste företaget kunna uppvisa en god ekonomi och ha en transportansvarig som fullföljt en transportutbildning och skrivit godkända prov hos Transportstyrelsen. Vi har självfallet ett transporttillstånd, försäkringar och hög kreditvärdighet.

Hur förvarar ni mina saker?

Vi magasinerar dina saker i moderna, uppvärmda och ventilerade förvaringslokaler. Alla kunder och föremål tilldelas separata nummer. Föremålen placeras i en stora, högteknologiska lagringslokal. Vår lagerpersonal plockar fram dina när det är dax för din retur eller ditt besök.

Är det något ni inte tar emot?

Ja för att vi ska kunna förvara dina saker tryggt och säkert säger vi nej till smutsiga saker, mat, djur, gaser, vätskor och kemikalier. Vi har dessvärre ingen möjlighet att hämta upp tunga pianon, orimligt otympliga saker eller föremål som väger över 150 kg. Är du osäker kontakta kundsupport. 

Kan jag beställa hem enstaka föremål?

Javisst! När du bokar vårt erbjudande ” On demand ” registreras alla föremål och lådor i vår databas. Du kan därför enkelt beställa retur av en eller flera föremål åtgången. 

Måste jag själv vara på på plats?

Nej det är inte nödvändigt så länge du ger oss ett godkännande att hämta och lämna utanför din dörr. Vi tar dock inget ansvar för eventuella stölder eller skador som kan uppkomma. 

Kan jag hämta själv?

Ja! Vi har förenat Self Storage med On demand i vår sprillans nya anläggning i Upplands Väsby. Bokar du besöket innan kl 12.00 kan du hämta redan samma dag. 

Vad har ni för avbokningspolicy?

Vid misslyckad hämtning eller avbokningar efter fyrtioåtta ( 48 ) timmar debiterar vi en transportavgift och en månadshyra. 

Pick up Storage (Skraggen AB) Org. nummer: 556893-8491

 

Kontakta oss

Pick up Storage

08- 128 79 000 ( mån – fre 10.00 – 16.00 )

kundsupport@pickupstorage.se

Jupitervägen 8 194 43 Upplands Väsby

Grev Turegatan 3, 114 46 Stockholm