Sveriges modernaste magasinering & transportföretag

Enskilda transporter

Ingen Minidebitering​

Vi hjälper dig med transporter och bärhjälp inom Stockholm. Vi garanterar en snabb och pålitlig leverans! 

Chaufför & lastbil

Priset är inklusive moms och avser vardagar 08:00 - 17:00. Vid längre transporter ( 3> mil ) tillkommer 15 kr/mil. Extra bärhjälp debiteras 598 kr / tim. OB-tillägg på 35 % under helg och efter kl 18.00.

Övriga tjänster

Vi erbjuder en helhetslösning och hjälper dig med flytt, magasinering, packning, flyttstäd och återvinning. Hos oss magasinerar ni i Sveriges mest högteknologiska lager. Prova oss!

Enskilda transporter

Ingen Minidebitering​

Chaufför & lastbil

Priset är inklusive moms och avser vardagar 08:00 - 17:00. Vid längre transporter ( 3> mil ) tillkommer 15 kr/mil. Extra bärhjälp debiteras 598 kr / tim. OB-tillägg på 35 % under helg och efter kl 18.00.

Övriga tjänster

Vi erbjuder en helhetslösning och hjälper dig med flytt, magasinering, packning, flyttstäd och återvinning. Hos oss magasinerar ni i Sveriges mest högteknologiska lager. Prova oss!

Flytta

Boka en professionell flyttfirma så ser vi till att din flytt genomförs på ett säkert och effektivt sätt.
Läs mer

Magasinering

Magasinera dina saker i Sveriges modernaste förrådslokaler.
Läs mer

& allt annat

Fullservice! Javisst boka återvinning, bärhjälp, montering och flyttstäd.
Läs mer

Faq hit och dit

Vad har ni för villkor?

Vi följer Bohag 2010 vilket är standard inom branschen. I Bohag 2010 kan ni läsa om vem som har ansvaret vid eventuella skador och om flyttfirmans respektive kundens skyldigheter. Vi har transportöransvarsförsäkring via Trygghansa och är alltså fullförsäkrade (givet att villkoren följs enligt Bohag 2010), och innehar företagsförsäkring samt budbilsförsäkring. Läs även våra Allmänna flyttvillkor för fler detaljer.

Kan ni hjälpa mig att packa?

Ja absolut. Våra inhouse packmästare hjälper dig med denna procedur och ser till att dina saker packas på ett korrekt sätt inför transport. Vi utför även enklare monteringsarbete. Notera dock att vi inte hanterar el och förutsätter att alla kontakter är urkopplade. 

Hur betalar jag?

Du betalar på plats efter genomförd transport. Du kan välja att betala med swish eller kontokort. Vi hanterar inga kontanter.

Hur förbereder jag min transport?

Dina möbler ska kunna bäras och fraktas utan att få få märken eller gå sönder. Möblerna ska därför skyddas med bubbelplast eller likvärdigt. Bubbelplasten ska sitta fast ordentligt vid hantering. Det krävs ett par lager bubbelplast för att dina saker ska vara skyddade. Använd gärna hörnskydd för extra skydd.

Markera ömtåliga objekt och föremål med varningsetiketter och informera oss på förhand om du har några värdefulla eller ömtåliga föremål så att vi kan vidta nödvändiga åtgärder och komma med rätt redskap.

Våra medarbetare är professionella och kommer hantera dina saker med största omtanke och försiktighet. Vi gör detta för att kunna garantera dig som kund en trygg och säker flytt. Dina saker är viktiga för oss!

Vad har ni för avbokningspolicy?

När du har mottagit din orderbekräftelse anses din transport eller bärhjälp  vara bokad. Du har möjlighet att avboka eller ändra datum i din bokning upp till tre ( 3 ) dagar innan bokat datum utan extra kostnad. För avbeställningar/ombokningar efter tjugofyra (24) timmar tar vi ut en avgift på 1196 kr. Detta för att respektera de förberedelser vi gör och för de uppdrag vi avböjt den bokade tiden och datumet.

Kan ni hjälpa mig med återvinning?

Vi hjälper gärna till med återvinning. Vi kan även köra sakerna till myrorna, stadsmissionen, auktionshus eller liknande. Om du planerar att lämna saker på auktionshus, myrorna eller stadsmissionen tänk på att rådfråga dem innan avlämning då de ibland har restriktioner på vad de tar emot och inte tar emot. Tänk på att det tillkommer en tippavgift utöver arbetskostnaden. Tippavgiften baseras på vikt och typ av återvinning. 

Hur bokar jag transport?

Kontakta vår kundsupport dagtid 10:00 – 16:00 på telefonnummer 08 – 128 79 000 eller kundsupport@pickupstoage.se. Ange vad du vill att vi hämtar upp och transporterar samt adresserna. 

Varför ska jag anlita Pick up Storage?

Om du är som oss och prioriterar säkerhet, service och schysta villkor då är vi något för dig. Vi är ett schyst, kundfokuserat serviceföretag. Dessutom är vi snabba, trygga och prisvärda! En rätt hygglig kombo tycker vi iallafall. Vi erbjuder även Stockholms modernaste och smidigaste magasineringslösning.

Vad händer om olyckan varit framme?

Om olyckan varit framme och något kommit till skada fyller du i reklamationsformuläret. Skadeanmälan – Använd formuläret här (nytt fönster). Ange skadan och dokumentera med bilder. 

En skada som är dold vid mottagande skall anmälas via reklamationsformuläret senast 14 dagar efter mottagen leverans. Synlig skada ska noteras omedelbart  och rapporteras direkt till Pick up Storage medarbetare vid slutfört flyttuppdrag. Därefter fyller ni i reklamationsformuläret. Det är viktigt att ni inte säljer, kasserar eller reparerar godset utan att först kontakta oss. Emballaget måste finnas kvar för att ärendet ska kunna hanteras.

Jag har läst att företaget måste ha transporttillstånd?

Ja det stämmer. Alla företag som fraktar och tar betalt för detta måste ha ett transporttillstånd för att kunna bedriva sin verksamhet. Tyvärr är det alldeles för många företag inom flytt som inte har detta. För att du som kund ska känna dig säker på att dina saker hanteras proffsigt och korrekt, be alltid om registreringsnumret på företagets transportmedel. Om man anlitar ett företag utan transporttillstånd kan man själv bli medskyldig och få betala höga böter. Dessutom är dina saker oförsäkrade. Det krävs nämligen ett transporttillstånd för att kunna teckna en transportöransvarsförsäkring.

För att få ett transporttillstånd måste företaget kunna uppvisa en god ekonomi och ha en transportansvarig som fullföljt en transportutbildning och skrivit godkända prov hos Transportstyrelsen. Vi har självfallet ett transporttillstånd, försäkringar och hög kreditvärdighet.