Prata med en förrådsexpert 08-128 79 000 alla vardagar 10:00 - 16:00

Hyr förråd och lämna själv

För dig som gillar att göra allting själv eller behöver ett förråd för din verksamhet.

Hyr förråd hos Pick up Storage?

Pick up Storage gör det enkelt för dig att förvara litet som stort.

Boka din förrådsyta och kom ut till oss och lämna själv. Passar dig som vill sköta det mesta själv. Dina saker magasineras i våra mobila förrådsboxar. Din/dina förrådsbox/ar ställs fram lättillgängligt på markplan vid ditt besök. Du kan bokstavligen köra direkt in till ditt förråd och lasta på och av på ett par minuter.

Vi lovar det vi kan hålla. Och lockar inte med låga priser för att sedan lägga på kostnader för lås, försäkring eller “administrativa” avgifter. Det pris du ser online är det pris du betalar. Inga extra avgifter tillkommer!

Vi är flexibla och har möjlighet att hjälpa dig med det där lilla extra om du bara ställer frågan. Vi kan hjälpa exempelvis hjälpa dig med leveranser, sortering, ta emot inleveranser, packning och bärhjälp vid behov.

Enkelt, smidigt och pålitligt

Besök ska förbokas och kan ske samma dag förutsatt att det bokas en vardagar före kl 12.00. 

Skyddat

Dina saker hålls säkra i våra låsta, larmade och övervakade förrådsanläggningar.

100 % Försäkrat

Dina saker är försäkrade under hantering och transport.

Tillgängligt

Anläggningarna är öppna för besök på en förbokad tid.

Uppvärmt

Anläggningarna är ventilerade och håller 18 ° året runt.

Har du några speciella krav eller önskemål som vi kan hjälpa dig med​?

Tveka då inte att kontakta vår kundsupport. Vi skräddarsyr din flytt och magasinering precis som du önskar. Kontakta våra kunniga medarbetare så hjälper de dig!

Certifiering & Försäkring

FAQ Flytt och Magasinering

Vad har ni för villkor?

Vi följer Bohag 2010 vilket är standard inom branschen. I Bohag 2010 kan ni läsa om vem som har ansvaret vid eventuella skador och om våran respektive kundens skyldigheter. Vi har transportöransvarsförsäkring via Trygghansa och är alltså fullt försäkrade ( givet att villkoren följs enligt Bohag 2010 ), och innehar företagsförsäkring samt budbilsförsäkring. Läs även våra Allmänna flyttvillkor för fler detaljer.

Kan ni hjälpa mig att packa?

Ja absolut. Våra inhouse packmästare hjälper dig med denna procedur och ser till att dina saker packas på ett korrekt sätt inför din flytt. Vi utför även enklare monteringsarbete. Notera dock att vi inte hanterar el och förutsätter att alla kontakter är urkopplade. Vanligtvis kommer vi några dagar innan flytten går av stapeln och packar ditt bohag.

Jag bor i stan hur gör vi med parkering?

Bästa är om du kan reservera en plats åt oss genom att antingen sätta ut koner ( med ca 8 meters mellanrum ) eller parkera din egen bil där. I vissa fall krävs parkeringstillstånd. Vi parkerar alltid lagligt men skulle ni önska att vi parkerar på andra platser för att komma närmre ert boende så är det på ert ansvar. Får vi en parkeringsbot betalas denna av dig som kund. 

Hur betalar jag?

Du betalar på plats efter genomförd flytt. Du kan välja att betala med swish eller kontokort. Vi hanterar inga kontanter. Hyran betalar du via betalningstjänsten Go Cardless.  Hyran dras en gång i månaden tills förrådet sägs upp. 

Vad menas med att sakerna ska tåla normal flytthantering?

Normal flytthantering innebär att vi ska kunna lyfta en flyttlåda utan att botten eller handtagen går sönder ( packa inte för tungt ). Flyttlådorna ska vara förslutna. Vi ska kunna ställa ner en låda utan att föremålen i lådan trillar och går sönder ( använd skydd / mellanlägg ).

Dina möbler ska kunna bäras, fraktas och förvaras utan att få en repa eller gå sönder. Möblerna ska därför skyddas med bubbelplast eller likvärdigt. Bubbelplasten ska sitta fast ordentligt vid hantering. Det krävs ett par lager bubbelplast för att dina saker ska vara skyddade. Använd gärna hörnskydd för extra skydd.

Lampskärmar och mindre lösa föremål ska emballeras och sedan packas ner i flyttlådor. Soffor och madrasser skyddas bäst med våra säng och sofföverdrag.

Markera ömtåliga objekt och föremål med varningsetiketter och informera oss på förhand om du har några värdefulla eller ömtåliga föremål så att vi kan vidta nödvändiga åtgärder och komma med rätt flyttredskap.

Våra medarbetare är professionella och kommer hantera dina saker med största omtanke och försiktighet. Vi gör detta för att kunna garantera dig som kund en trygg och säker flytt. Dina saker är viktiga för oss.

Jag har läst att företaget måste ha transporttillstånd?

Ja det stämmer. Alla företag som fraktar och tar betalt för detta måste ha ett transporttillstånd för att kunna bedriva sin verksamhet. Tyvärr är det alldeles för många företag inom flytt som inte har detta. För att du som kund ska känna dig säker på att dina saker hanteras proffsigt och korrekt, be alltid om registreringsnumret på företagets transportmedel. Om man anlitar ett företag utan transporttillstånd kan man själv bli medskyldig och få betala höga böter. Dessutom är dina saker oförsäkrade. Det krävs nämligen ett transporttillstånd för att kunna teckna en transportöransvarsförsäkring.

För att få ett transporttillstånd måste företaget kunna uppvisa en god ekonomi och ha en transportansvarig som fullföljt en transportutbildning och skrivit godkända prov hos Transportstyrelsen. Vi har självfallet ett transporttillstånd, försäkringar och hög kreditvärdighet.

Hur magasinerar ni mina saker?

Vi magasinerar dina saker i moderna, uppvärmda och ventilerade förvaringslokaler.  Alla kunder tilldelas separata förvaringsboxar som sedan placeras i våra stora automatiserade lagringslokaler. Förrådsboxarna är numrerade och placeras i våra förvaringslokaler. Vår lagerpersonal plockar fram dem när det är dax för din retur eller ditt besök.

Är det något ni inte tar emot?

Ja för att vi ska kunna förvara dina saker tryggt och säkert säger vi nej till smutsiga saker, mat, djur, gaser, vätskor och kemikalier. Vi har dessvärre ingen möjlighet att hämta upp tunga pianon, orimligt otympliga saker eller föremål som väger över 150 kg. Är du osäker kontakta kundsupport. 

Kan ni hjälpa till med återvinning?

Vi hjälper gärna till med återvinning. Vi kan även köra sakerna till myrorna, stadsmissionen, auktionshus eller liknande. Om du planerar att lämna saker på auktionshus, myrorna eller stadsmissionen tänk på att rådfråga dem innan avlämning då de ibland har restriktioner på vad de tar emot och inte tar emot. Tänk på att det tillkommer en tippavgift utöver arbetskostnaden. Tippavgiften baseras på vikt och typ av återvinning. 

Varför ska jag anlita en Bud/flyttfirma?

Att anlita en flyttfirma och budservice ger både en säkerhet och en trygghet förutsatt att du anlitar en seriöst flyttfirma som har transportöransvarsförsäkring och transporttillstånd.

Att flytta innebär en risk för dig och dina saker. Det är dessutom ett mycket tungt arbete. Du kommer att behöva hyra en stor flyttbil, betala bensin och försäkringar. Om du har kallat in ditt kompisgäng förväntar de sig förmodligen en tackmiddag eller liknande.

Tack vare rut-avdraget betalar du endast hälften av den faktiska flyttkostnaden. Du kommer därför snart upptäcka att kostnaden för att göra det själv VS låta en flyttfirma göra det åt dig inte är så stor och helt klart värt det.

Hur vet jag vilka företag som är seriösa?

Det är inte alltid lätt att upptäcka. Börja med att kontrollera om bolaget har transporttillstånd. Fråga även efter deras försäkringsuppgifter och få uppgifterna bekräftade av försäkringsbolaget.

Varför ska jag anlita Pick up Storage?

Om du är som oss och prioriterar säkerhet, service och schysta villkor då är vi något för dig. Vi är ett schyst, kundfokuserat serviceföretag som hjälper dig genom hela flyttprocessen. Dessutom är vi snabba, trygga och prisvärda! En rätt hygglig kombo tycker vi iallafall. Dessutom är vi Stockholms modernaste, mest pålitliga och smidigaste magasineringslösning. Vi driver och äger våra egna anläggningar och hämtar i våra egna bilar. Vi sköter allt in house med egna medarbetare för att kunna garantera dig bästa möjliga service.

Vad har ni för avbokningspolicy?

När du har mottagit din orderbekräftelse anses din flytt och ditt förråd vara bokat. Du har möjlighet att avboka upp till fjorton ( 14  ) dagar innan din flytt utan extra kostnad. Du kan ändra datum upp till sju ( 7 ) dagar innan din flytt utan någon extra kostnad. Avbokningar efter fjorton (14 ) dagar debiteras 50 % av flyttavgiften och ändringar senare än sju ( 7 ) dagar en avgift på 399 kr. Vid misslyckad hämtning / Leverans dvs att kunden inte dyker upp vid leverans debiteras 80 % av flyttavgiften och vid rörligt pris som minst tre ( 3 ) timmar. 

Tack! Vi har mottagit ditt meddelande och återkommer inom kort. Bästa hälsningar Kundsupport