I näringslivet anlitas vi regelbundet av väletablerade företag och vi tar gärna fram specialanpassade avtal som passar just ert företags behov. Här syns ett axplock av våra uppdragsgivare
Vi följer Kontor 2003 vilket är standard inom branschen. I Kontor 2003 kan ni läsa om vem som har ansvaret vid eventuella skador och om flyttfirmans respektive kundens skyldigheter. Vi har transportöransvarsförsäkring via Trygghansa och är alltså fullförsäkrade med transportöransvarsförsäkring, företagsförsäkring samt budbilsförsäkring. Läs även våra Allmänna flyttvillkor för fler detaljer.
Ja absolut. Våra inhouse packmästare hjälper er med denna procedur och ser till att era saker packas på ett korrekt sätt inför er flytt. Vi utför även enklare monteringsarbete. Notera dock att vi inte hanterar el och förutsätter att alla kontakter är urkopplade. Vanligtvis kommer vi några dagar innan flytten går av stapeln och packar era föremål.
Bästa är om ni kan reservera en plats åt oss innan. I vissa fall krävs parkeringstillstånd. Vi parkerar alltid lagligt men skulle ni önska att vi parkerar på andra platser för att komma närmre ert kontor så är det på ert ansvar. Får vi en parkeringsbot betalas denna av er som kund.
Vi skickar faktura efter utfört flyttuppdrag. Fakturan mejlas ut till er om inget annat avtalats.
Normal flytthantering innebär att vi ska kunna lyfta en flyttlåda utan att botten eller handtagen går sönder ( packa inte för tungt ). Flyttlådorna ska vara förslutna. Vi ska kunna ställa ner en låda utan att föremålen i lådan trillar och går sönder ( använd skydd / mellanlägg ).
Era möbler ska kunna bäras, fraktas och förvaras utan att få få märken eller gå sönder. Möblerna ska därför skyddas med bubbelplast eller likvärdigt. Bubbelplasten ska sitta fast ordentligt vid hantering. Det krävs ett par lager bubbelplast för att dina saker ska vara skyddade. Använd gärna hörnskydd för extra skydd.
Lampskärmar och mindre lösa föremål ska emballeras och sedan packas ner i flyttlådor. Soffor och madrasser skyddas bäst med våra säng och sofföverdrag.
Markera ömtåliga objekt och föremål med varningsetiketter och informera oss på förhand om ni har några värdefulla eller ömtåliga föremål så att vi kan vidta nödvändiga åtgärder och komma med rätt flyttredskap.
Våra medarbetare är professionella och kommer hantera era saker med största omtanke och försiktighet. Vi gör detta för att kunna garantera er som kund en trygg och säker flytt. Era saker är viktiga för oss!
När ni har mottagit er orderbekräftelse anses er flytt vara bokad. Ni har möjlighet att avboka eller ändra datum i er bokning upp till femton ( 15 ) dagar innan er flytt utan extra kostnad. För avbeställningar efter femton ( 15 ) dagar tar vi ut en avgift på 1000 kr. För ombokningar efter sju ( 7 ) dagar tar vi ut en avgift på 500 kr. Vid misslyckat flyttuppdrag eller avbokningar efter fyrtioåtta ( 48 ) timmar debiterar vi som minst fyra ( 4 ) timmar i arbetskostnad. Detta för att respektera de förberedelser vi gör och för de flyttuppdrag vi avböjt den bokade tiden och datumet.
Vi hjälper gärna till med återvinning. Vi kan även köra sakerna till myrorna, stadsmissionen, auktionshus eller liknande. Om ni planerar att lämna saker på auktionshus, myrorna eller stadsmissionen tänk på att rådfråga dem innan avlämning då de ibland har restriktioner på vad de tar emot och inte tar emot. Tänk på att det tillkommer en tippavgift utöver arbetskostnaden. Tippavgiften baseras på vikt och typ av återvinning.
Om ni är som oss och prioriterar säkerhet, service och schysta villkor då är vi något för er. Vi är ett schyst, kundfokuserat serviceföretag som hjälper er genom hela flyttprocessen. Dessutom är vi snabba, trygga och prisvärda! En rätt hygglig kombo tycker vi iallafall. Vi erbjuder även Stockholms modernaste och smidigaste magasineringslösning.
Om olyckan varit framme och något kommit till skada fyller ni i reklamationsformuläret. Skadeanmälan – Använd formuläret här (nytt fönster). Ange skadan och dokumentera med bilder.
En skada som är dold vid mottagande skall anmälas via reklamationsformuläret senast 14 dagar efter mottagen leverans. Synlig skada ska noteras omedelbart och rapporteras direkt till Pick up Storage medarbetare vid slutfört flyttuppdrag. Därefter fyller ni i reklamationsformuläret. Det är viktigt att ni inte säljer, kasserar eller reparerar godset utan att först kontakta oss. Emballaget måste finnas kvar för att ärendet ska kunna hanteras.
Ja det stämmer. Alla företag som fraktar och tar betalt för detta måste ha ett transporttillstånd för att kunna bedriva sin verksamhet. Tyvärr är det alldeles för många företag inom flytt som inte har detta. För att du som kund ska känna dig säker på att dina saker hanteras proffsigt och korrekt, be alltid om registreringsnumret på företagets transportmedel. Om man anlitar ett företag utan transporttillstånd kan man själv bli medskyldig och få betala höga böter. Dessutom är dina saker oförsäkrade. Det krävs nämligen ett transporttillstånd för att kunna teckna en transportöransvarsförsäkring.
För att få ett transporttillstånd måste företaget kunna uppvisa en god ekonomi och ha en transportansvarig som fullföljt en transportutbildning och skrivit godkända prov hos Transportstyrelsen. Vi har självfallet ett transporttillstånd, försäkringar och hög kreditvärdighet.
Det är inte alltid lätt att upptäcka. Börja med att kontrollera om bolaget har transporttillstånd. Fråga även efter deras försäkringsuppgifter och få uppgifterna bekräftade av försäkringsbolaget. Kolla på hemsidan om de har något UC- sigill eller liknade som påvisar att de har en god ekonomi. UC-sigillen uppdateras dagligen. Var därför extra noggrann med att kolla datumstämpeln på sigillen. Om datumet är gammalt kan man fråga sig varför. Det är ett första varningstecken och något man ska hålla sig undan ifrån.