Prata med en förrådsexpert 08-128 79 000 alla vardagar 10:00 - 16:00

Hyr förråd men lämna själv

Passar dig som är en dooer eller som behöver ett företagsförråd för dina produkter. Här kan du förvara allt från stora museum objekt till små föremål. Vi säkerställer rätt miljö och att ditt förråd är tryggt och säkert. Du kan enkelt och kostnadsfritt byta storlek genom att uppgradera eller nedgradera efter behov och säsong.

Skyddat

Dina saker hålls säkra i våra låsta, larmade och övervakade förrådsanläggningar.

100 % Försäkrat

Dina saker är försäkrade under hantering och transport.

Tillgängligt

Anläggningarna är öppna för besök på en förbokad tid.

Varmt

Anläggningarna är ventilerade och håller 18 ° året runt.

Några av våra företagskunder

Hyr förråd hos Pick up Storage?

Pick up Storage gör det enkelt för dig att förvara och lagra litet som stort.

Boka ditt förråd och din inlämningstid online. Behöver du ett större förråd än vad vårt online-formulär tillåter kontaktar du istället vår kundsupport så hjälper de dig vidare med din förfrågan. Kom sedan ut till oss och lämna själv. Detta alternativ passar dig som vill sköta det mesta själv men som vill ha möjlighet att ta in hjälp vid behov. Dina saker magasineras i våra mobila förrådsboxar eller i vårt grenställage eller pallställage. Din/dina förrådsbox/ar ställs fram lättillgängligt på markplan vid ditt besök. Du kan bokstavligen köra direkt in till ditt förråd och lasta på och av på ett par minuter.

Vi är flexibla och har möjlighet att hjälpa dig med det där lilla extra om du bara ställer frågan. Vi har personal på plats som kan hjälpa dig med sortering, godsmottagning, packning, leveranser, bärhjälp och mycket mera. Hyr per timme vid behov eller bli en fullservicekund så skräddarsyr vi vår hjälp efter erat dagliga, eller månatliga behov.

Enkelt, smidigt och pålitligt

Besök ska förbokas och kan ske samma dag förutsatt att det bokas en vardagar före kl 12.00. 

Har du några speciella krav eller önskemål som vi kan hjälpa dig med​?

Tveka då inte att kontakta vår kundsupport. Vi skräddarsyr din förvaring efter dina behov. Kontakta våra kunniga medarbetare så hjälper de dig!

FAQ HYRA FÖRRÅD

Vad har ni för villkor?

Förrådet ska sägas upp trettio ( 30 ) dagar innan en ny förvaringsperiod påbörjas. Vi har ej brutna hyror och fakturerar fulla månader. Som kund hos oss ansvarar du över att ha dina ägodelar försäkrade. Övriga villkor kan du läsa här. 

Kan ni hjälpa mig att packa förrådet?

Ja absolut. Vi kan hjälpa dig med denna procedur och ser till att dina saker packas rätt och yteffektivt. Vi utför även enklare monteringsarbete av exempelvis bord, soffor och sängar. 

Hur betalar jag?

Hyr du förråd som privatperson betalar du hyran via betalningstjänsten Go Cardless. Hyran dras en gång i månaden tills förrådet sägs upp. Ska du förvara som företag mejlar vi ut fakturan till er angivna e-postadress. Vill du anlita oss för inleveranser, sortering eller liknade kontakta oss så skräddarsyr vi ett paket som passar ditt företag. Bärhjälp och inplockning i förrådet debiteras 399 kr / tim inkl moms. 

Vad har ni för avbokningspolicy?

När du har mottagit din orderbekräftelse anses ditt förråd vara bokat. Du har möjlighet att avboka upp till fem ( 5  ) dagar innan utan extra kostnad.  Avbokningar efter fem (5 ) dagar debiteras en full månadshyra.

Hur magasinerar ni mina saker?

Vi magasinerar dina saker i moderna, uppvärmda och ventilerade förvaringslokaler.  Alla kunder tilldelas separata förvaringsboxar som sedan placeras i våra stora automatiserade lagringslokaler. Förrådsboxarna är numrerade och placeras i våra förvaringslokaler. Vår lagerpersonal plockar fram dem när det är dax för din retur eller ditt besök.

Är det något ni inte tar emot?

Ja för att vi ska kunna förvara dina saker tryggt och säkert säger vi nej till smutsiga saker, mat, djur, gaser, vätskor och kemikalier.  Är du osäker kontakta kundsupport. 

Kan ni hjälpa till med återvinning?

Vi hjälper gärna till med återvinning. Vi kan även köra sakerna till myrorna, stadsmissionen, auktionshus eller liknande. Om du planerar att lämna saker på auktionshus, myrorna eller stadsmissionen tänk på att rådfråga dem innan avlämning då de ibland har restriktioner på vad de tar emot och inte tar emot. Tänk på att det tillkommer en tippavgift utöver arbetskostnaden vid återvinning. Tippavgiften baseras på vikt och typ av återvinning. 

Kan ni hjälpa till med inleveranser mm?

Vi hjälper gärna till med inleveranser och dylikt. Vi har lagerpersonal på plats redo att ta emot dina leveranser, utleveranser mm. 

Certifiering & Försäkring

Tack! Vi har mottagit ditt meddelande och återkommer inom kort. Bästa hälsningar Kundsupport