BOKA 08-128 79 000

FRÅGOR & SVAR

Hur hyr jag ett förråd av er?

 

  • Uppskatta din yta.
  • Boka din förvaring.
  • Packa ihop och emballera dina objekt.
  • Bär ner dina objekt till gatuplan eller låt oss göra jobbet, beställ bärhjälp.
  • Invänta upphämtning.

 

 

Hur kan ni hålla så konkurrenskraftiga priser

Vi förvarar i speciallådor, uppbyggda efter ditt förvaringsbehov. Genom våra smarta förvaringslösningar och lagerlogistik kan vi utnyttja våra lagerlokaler optimalt. Genom att vi dessutom erbjuder gratis hämtservice kan vi ha våra lokaler utanför innerstan. Dessa besparingar för vi sedan vidare till dig som kund.

Hur stora förråd har ni?

Det finns egentligen ingen begränsning på hur mycket du kan förvara hos oss. Minsta debiterad yta är 1 kvm. Vi bygger upp förråden efter dina behov och du betalar endast för den yta du utnyttjar. Ett mycket enkelt och prisvärt alternativ.

Har jag tillgång till förrådet?

Ja, du har tillgång till ditt förråd under två (2) timmar en (1) gång i kvartalet på en förbokad tid. Om du behöver besöka ditt förråd mer än en (1) gång i kvartalet kan du boka extra tillgång till ditt förråd för endast 299kr/månaden. Då ser vi till att ha ditt förråd lättillgängligt så att du kan besöka ditt förråd på en förbokad tid så många gånger du behöver.

Kan jag hyra förråd hos er om jag bor utanför Stockholm?

Vi hyr ut förråd i Stockholm. Vi kan i viss mån hjälpa till med frakt från annan ort till våra lokaler i Stockholm mot en tilläggsavgift.

Hur säkra är mina ägodelar hos er?

Alla våra anläggningar ligger på inhägnat område, har larm och är övervakade dygnet runt av Larm Assistans. Vi sätter stort värde i trygghet och tillåter inte obehöriga på vårt inhägnande område. Alla besök görs tillsammans med en av våra medarbetare på en förbokad tid.

Går det att beställa upphämtning och återleverans på helgdagar?

Ja, hos oss kan du både beställa upphämtning och hemleverans på helgdagar med viss reservation. Under julafton, juldagen, annandag jul, nyårsdagen, påskafton och påskdagen är det stängt.

Måste jag vara hemma vid min upphämtning/återleverans?

Ja, du måste vara på plats inom det angivna tidsintervallet för en upphämtning eller återleverans. Om du missar en bokning debiteras du en engångsavgift om 500 kr.

Har ni något krav på minsta hyrestid?

Du bestämmer själv hur länge du vill förvara hos oss. Det går bra att hyra förråd en kortare tid. Observera dock att det tillkommer en upphämtningskostnad när förvaringen är under 3 månader om du utnyttjar vår service upphämtning. Du kan givetvis komma och lämna dina saker själv hos oss kostnadsfritt.

Jag vet inte hur länge jag kommer förvara?

Inget problem. När du vill avsluta din förvaring mejlar du din uppsägning till kundsupport senast 30 dagar i förväg. Din hemleverans ska bokas senast 5 arbetsdagar i förväg. Har din förvaring varit under 3 månader betalar du en upphämtningskostnad när vi levererar tillbaka dina saker.

Hur säger jag upp mitt förråd?

När du vill avsluta din förvaring meddelar du kundsupport@pickupstorage.se din uppsägning senast 30 dagar i förväg. Vi ber dig att boka tid för upphämtning eller utkörning i god tid, senast 5-7 arbetsdagar i förväg.

Måste jag försäkra mina föremål?

Kund ansvarar för att egendom som förvaras i förrådet är försäkrat till dess fulla värde. I de flesta fall täcker din hemförsäkring detta. Men du kan ibland behöva teckna en tilläggsförsäkring via ditt försäkringsbolag. Ring alltid och rådfråga ditt försäkringsbolag.

Hur hämtar jag mina föremål?

Det är begränsat tillträde till lokalerna och vi ber er därför boka tid senast 5 – 7 arbetsdagar innan ditt besök.  Vi gör vårt bästa för att tillmötesgå din önskade tid, men kan tyvärr inte garantera denna tid. Med god framförhållning är chansen stor att du får ditt önskade datum och tidpunkt.  Vi kan även köra ut era saker mot en tilläggsavgift. Det är gratis att hämta i våra lokaler en (1) gång i kvartalet under max två (2) timmar. All tid utöver två (2) timmar eller över ett besök i kvartalet debiteras 338kr/timmen. Kontakta våran kundsupport på 08-128 79 000 eller kundsupport@pickupstorage.se så hjälper vi till.

Hur ska jag packa mina föremål och möbler?

Lösa föremål ska packas i hela och rena flyttkartonger. Fyll inte kartonger med tunga föremål ända upp, då risk finns att kartongerna går sönder. Vi tar endast emot hela och rena kartonger. Observera att det tillkommer en kostnad på 65 kr/kartong för ompackning i nya kartonger. Möbler ska skyddas med emballage.

Jag behöver bärhjälp till gatan, kan ni hjälpa till med detta?

Javisst! Önskar du bärhjälp från hus/lägenhet till lastbil erbjuder vi detta mot en tilläggsavgift på 199 kr/timmen ink Rut-avdrag mån-fre och 275 kr/timmen ink Rut-avdrag lör-sön. Priset avser bärhjälp 1 man. Betalning sker på plats efter utförd service. Vi tar endast emot kort. Bärhjälp är en tilläggstjänst som måste förbokas. Vill du veta mer? Kontakta våran kundsupport på kundsupport@pickupstorage.se

Kör ni ut mina saker?

Ja vi kör ut dina saker. Utkörning är en tilläggstjänst och kostar 249 kr/timmen ink Rut-avdrag mån-fre och 349kr/timmen ink Rut-avdrag lör-sön. I priset ingår 1 man och en lätt lastbil. Betalning sker på plats efter utförd service. Vi tar endast emot kort.

KONTAKTA OSS

Behöver du hjälp? Ring oss.

08-128 79 000